úterý 5. listopadu 2013

DIY- Jak si vyrobit domácí peeling na rty či obličej/ homemade lip/face peeling DIY




Zdravím vás u nového článku, ve kterém popíšu návod, jak si doma vytvořit svůj vlastní, 100% přírodní peeling na obličej nebo rty. Jsem s ním spokojená nejen já, ale i všichni, kterým jsem ho půjčila k vyzkoušení. Potřebujete prakticky jen kokosový olej, třtinový cukr, vazelínu, prázdný uzavíratelný kelímek a pokud chcete, nějaké aroma. 

Poměr ingrediencí záleží jen a pouze na vás. Já jsem použila: 
2 polévkové lžíce kokosového oleje či jiného oleje
1 lžíci vazelínu nebo medu
2 polévkové lžíce třtinové cukru
pár kapek vanilkového aroma
(pár kapek 100% citronové šťávy, která napomáhá k bělení skvrnek po akné a rozjasnění pleti)

Experimentům se meze nekladou, takže kombinujte množství podle druhu pleti nebo požadované hrubosti peelingu. Například pro sušší pleť je možné přidat více vazelíny a naopak pro mastnější ubrat na vazelíně a přidat více kokosáku a medu.:)

Začneme tím, že si do skleněné skleničky dáme kokosový olej, vazelínu a aroma (či citr.šťávu). Tuto směs necháme na pár vteřin rozpustit do mikrovlnky. Poté přimícháme cukr, promícháme a přelijeme do připravené, suché a čisté nádobky. Takto připravený peeling necháme ztuhnout, po čemž je připravený k použití. :) Skladovat se samozřejmě může v lednici, ale mám vyzkoušeno, že bez úhony přežije i v normální pokojové teplotě. Po "obroušení" pleti ho ráda nechávám ještě pár minut působit na pleti jako masku. Po umytí je pleť krásně hydratovaná a heboučká, moc doporučuji vyzkoušet!













3 komentáře:

  1. No 100% přírodní??? vazelína není přírodní, navíc vysušuje ... myslím si že místo vazelíny by bylo lepší použít třeba včelí vosk, ten to pěkně zpevní a je lepší než vazelína :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dá se udělat domácí "vazelína" z včelího vosku... navíc tady je v závorce med a ten přírodní je...

      Vymazat
  2. Mám teda hodně suchou pleť a opravdu jsem teda nezaznamenala, že by mi pleť vysušovala, spíš naopak. Ale nápad s včelím voskem se mi líbí, stojí to za vyzkoušení :)

    OdpovědětVymazat