pondělí 4. listopadu 2013

Jak na čištění štětců a desinfekci kosmetiky /how to clean and disinfect cosmetics

Ahojky. Tak tu máme opět začátek nového týdne a já přicházím s článkem, ve kterém vám názorně ukážu, jak čistím a udržuji svou kosmetiku v dobré kondici. Musím říct, že na čistotu, zejména štětců, jsem pedant, tak je čistím po každém použití a to nejen když líčím klientky. Omlouvám se za nepříliš kvalitní fotky, fotila jsem až večer na umělém světle, ale v tomhle případě si myslím, že stačí :)

DESINFEKCE 

- tady to bude rychlé a jednoduché, protože kosmetiku- zejména oční stíny, pudry nebo tvářenky jednoduše zbavíme všech bakterií zastříknutím alkoholu. Já jsem si koupila alkohol v lékarně a jednoduše přelévám do nádobky s rozstřikovačem od něčeho vypotřebovaného. :) Jakmile alkohol uschne, kosmetika je připravena k dalšímu použití. Pro 100% desinfekci je potřeba používat alespoň přípravek se 70% alkoholu. 



"EXPRESS" ČIŠTĚNÍ ŠTĚTCŮ 





- jak jsem už psala, štětce čistím po každém použití a to následovným způsobem. Štětce zašpiněné pudrovými produkty zakapu vlasovou vodou (březová, lopuchová nebo kopřivová), která je všude k sehnání. Bez problémů ji seženete v drogeriích nebo lékárnách za zhruba 26 Kč. Potom štětce vytřu do papírového ubrousku a jsou ihned použitelné. Stejně se dají čistit štětce lihem, ale zdá se mi že ta voda je jemnější a štětce rovnou regeneruje, protože obsahuje jen malé množství lihu a pak různé oleje. V případě, že nelíčím jen sebe, čistění samozřejmě pojistím i stříknutím alkoholem, abych si byla jistá, že jsou všechny bakterie zničené :) Zkoušela jsem čistič štětců od Elfu, ale vlasová voda funguje úplně stejně a navíc je mnohem levnější :)







-štětce, které byly použité na krémové produkty (rtěnky, gelové linky) čistím olivovým olejem, který mám v dóze od makeupu. Na papírový ubrousek kápnu olej, ve kterém následovně "vykoupu" štětec a vytřu do suché části ubrousku. Olej zanechá štětec úplně čistý a poté ho zastříknu jen alkoholem pro 100% desinfekci. 







PRANÍ ŠTĚTCŮ

- jednou za čas je samozřejmě dobré štětce vyprat důkladně za "mokra", v mém případě je to zhruba jednou týdně. Na ruku si naliji trošku jemného šamponu/mýdla a navlhčený štětec v ní krouživými pohyby umyji. Protože na štětcích ulítávám, dopřávám jim péči i po umytí. :)  Umyté je položím do mé masky na vlasy a nechám je tam chvíli relaxovat, a potom klasicky opláchnu vodou, vytřu do ručníku a nechám uschnout. Poslední dobou jsem si ale oblíbila jiný způsob a to ten, že štětce po umytí vytřu do ručníku a potom do nich vetřu jen minipidikapičku mých tekutých krystalů (fotka výše), které používám na vlasy. Zní to asi šíleně, ale štětce jsou potom neuvěřitelně heboučké :)

Skoro bych zapomněla zmínit, že by se neměli štětce sušit rukojetí dolů, protože by se dostala voda do štětce, kde může narušovat lepidlo, což může vést k ničení štětce a jeho následnému pelichání. Štětce nechávám uschnou v pouzdře od Real Techniques, štětinami směrem dolů nebo si s ručníku udělám "kopeček", na kterém štětce nechám volně uschnout, opět štětinami trčícími z "kopce" dolů. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat